کد خبر: ۳۶۰۸۰۲
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۰۳ بهمن ۱۳۹۴
ضرورتی برای سنجش علمی یک نامزد انتخاباتی:
یک بار اما مرحوم آیت الله مجتهدی خاطره ای جالب از شهید حکیم را جلوی خود آن مرحوم برای طلبه ها تعریف کرد. حاج آقا گفت آقای حکیم یک مرتبه به من می گفت این آقای رفسنجانی که در نماز جمعه های تهران بعد از خطبه فارسی، خطبه عربی می خواند ما که عرب هستیم هیچی از حرفهای او را نمی فهمیم.
سرویس سیاسی پایگاه 598 - محمدسعید ذاکری/ خداوند بر درجات مرحوم شهید آیت الله سید محمد باقر حکیم بیافزاید . عادت داشت که تقریبا هر سال البته با دعوت مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی، یک یا دو بار به حوزه علمیه مجتهدی سر می زد و در جمع طلبه ها و باصطلاح در کلاس عمومی، سخنرانی می کرد. با آنکه به زبان فارسی هم تکلم می کرد و به خوبی هم این زبان را آموخته بود اما سخنرانی اش را با زبان عربی فصیح انجام می داد. آنقدر فصیح صحبت می کرد که حتی طلاب پایه های ابتدایی هم به راحتی معنی کلمات سخنرانی او را می فهمیدند. مرحوم حاج آقا مجتهدی با بذله گویی خاصی که داشت به آقای حکیم می گفت شما ماشاالله خیلی فصیح عربی سخن می گویید، پدرتان اینجوری صحبت نمی کرد، ما نجف درس ایشان می رفتیم ولی آنقدر عربی را به لهجه عراقی صحبت می کردند که ما هیچی از آن نمی فهمیدیم!!

شهید حکیم اما به طلبه ها می گفت که همین بهتره که من عربی برای شما حرف بزنم و اگر فارسی حرف بزنم شما هیچ چیزی از فارسی حرف زدن من نمی فهمید!

یک بار اما مرحوم آیت الله مجتهدی خاطره ای جالب از شهید حکیم را جلوی خود آن مرحوم برای طلبه ها تعریف کرد. حاج آقا گفت آقای حکیم یک مرتبه به من می گفت این آقای رفسنجانی که در نماز جمعه های تهران بعد از خطبه فارسی، خطبه عربی می خواند ما که عرب هستیم هیچی از حرفهای او را نمی فهمیم. بهشان بگویید که همین فارسی اگر حرف بزند ما حرف هایش رو بهتر متوجه می شویم!!! اینجا بود که همه طلبه ها شروع به خنده کردند... .

واقعیت آن است که تسلط به زبان عربی برای طلبه ها، فضلا و علمای حوزه های علمیه از نان شب واجب تر است. طلبه ای که عربی بلد نباشد حرف بزند یا بخواند، مثل آن غواصی است که باید در اعماق دریاها شنا کند ولی اساسا شنا بلد نباشد!! از همین بابت هم هست که طلاب علوم اسلامی پیش از آنکه فقه و حدیث و اصول و فلسفه بخوانند، سالها عربی می خوانند تا با متون عربی آشنا شوند. برای همین طلبه ای که عربی بلد نباشد بخواند یا معانی متون عربی را بفهمد در میان طلبه ها هم مورد اقبال قرار نمی گیرد تا چه رسد به آنکه وی در میان فضلا و علما و اساطین حوزوی مطرح شده و وی را به عنوان «مجتهد» بشناسند.

تمرین دقیقه نودی خواندن قرآن برای آنکه افتضاح نشود!

آقای رفسنجانی در خاطره نویسی روز 27 فروردین سال 1370می نویسد: « به کتابخانه‌ام آمدم و مسایل مربوط به عید فطر را خواندم و سوره‌هاى «اَعلى» و «وَالشّمس» را خوب حفظ کردم. عفت هم کمک می‌کرد. دیر خوابیدم.... هنگام نماز برای احتیاط، ورقه‌اى که دو طرف آن سوره‌هاى «اَعلى» و «شمس» نوشته شده بود، به همراه داشتم که مبادا هنگام قرائت فراموش کنم و افتضاح به بار آید. ..» البته اگر این خاطره را در کنار تلفظ نادرست کلمه « کَوثر» در نماز ها یا خطبه های جمعه سابقش گذاشته و بشنویم که وی غالبا این لفظ را به غلط، «کُوثر» تلفظ می نمود، نتایج دیگری می توان از عدم تسلط آقای رفسنجانی بر ادبیات قرانی و تجوید و قرائت گرفت.

آیت الله سازی ها

آشنایان به مباحث حوزه های علمیه می دانند که عناوین حوزوی عمدتا عناوینی اند که بر اساس وزن علمی طلاب و فضلا از سوی اساتید و یا هم درسان آنان به آنان اعطا می شود. اگرچه قاعده خاص رسمی – مخصوصا طی سال های اخیر- بر استفاده از این عناوین حکمفرما نیست اما آنچنان هم بی ضابطه و بی قانون، عنوانی بر طلبه یا عالمی اعطا نمی شود. به خصوص که علمای سلف به راحتی عنوان خاصی را حتی در مورد اساطین و علمای طراز اول نیر به کار نبرده و در به کارگیری عناوین، احتیاط خاصی می کردند. چنانچه مثلا در مورد مرحوم کلینی صاحب کتاب گرانسنگ کافی که جزو کتب اربعه شیعیان به حساب می رود، نهایتا عنوان «ثقه الاسلام» به کار می رفته است. یا نام مرحوم آیت الله العظمی علامه شیخ  طوسی یا آیت الله علامه شیخ مرتضی انصاری با آن رتبه های والایی که به عقیده علما و صاحب نظران علمی، دست نیافتنی و فوق تصور بشر است، حداکثر به عنوان شیخ طوسی یا شیخ انصاری در متون و محاورات علمی مطرح می شود. امروزه اما مع الاسف به کار گیری عناوین بالای حوزوی نه تنها به سادگی میسر شده، بلکه این عناوین سیاسی هم شده و به راحتی، برخی از هواداران و جناح های سیاسی برای آنکه حاشیه امینتی برای فردی که شاید چند صباحی هم تنها لباس روحانیت پوشیده و اساسا میزان علم و فقاهت وی مشخص نیست، عناوین بلندی نظیر، آیت الله یا علامه را به کار می گیرند. روشن است که استفاده از عناوینی اینچنین برای شخص یا اشخاصی نمی تواند میزان وزانت علمی او را نشان دهد.

 معیار سنجش فقاهت

بدیهی است که برای تشخیص و احراز صلاحیت علمی و فقاهتی افراد یا بایستی به کتب علمی و نوشته جات فقاهتی طلاب، فضلا و علما نگریسته شود . یا مباحثات علمی و فقاهتی آنان مورد مداقه مجتهدان طراز اول قرار گیرد، یا حداقل اجازات و تائیدات متنفذی از سوی مراجع عظام تقلید و اساتید مبرز حوزه های علمیه که متضمن و کاشف از علم به فقاهت فرد یا افراد یاد شده باشد ارائه شده و یا آنکه  امتحان اجتهاد از افراد مدعی برخورداری از درجه رفیع اجتهاد از آنان اخذ گردد.

اجازه اجتهاد حتی در خاطرات هم نیست!

آقای رفسنجانی سالهاست که به خاطر نقل خاطرات غیر مستند و در خفا آن هم عمدتا از مرحومین، در میان مردم به عنوان «آقای خاطره ساز» معروف شده است. صرفنظر از آنکه بسیاری خاطرات نقل شده وی از امام و یا دیگران، با بینات اندیشه و روش امام در تضاد است اما جالب آن است با تورق خاطرات وی و یا مرور سایت شخصی او، چیزی به نام اخذ تائیدیه اجتهاد وی از سوی امام راحل یا یکی از مراجع تقلید گذشته و یا حتی حال حاضر یافت نمی شود. با مرور متن زندگی آقای رفسنجانی هم تاکنون – حداقل برای نویسنده- سندی مبنی بر مدت، کیفیت، سطح و میزان درس خواندگی آقای رفسنجانی به دست نمی آید. براساس مطالعات نویسنده این سطور، کسی هم تاکنون یافت نشده که مباحثه ای علمی و فقاهتی از آقای رفسنجانی سراغ داشته و یا خود وی ادعای هم مباحثگی وی را داشته باشد تا از آن طریق، میزان درس خواندن و تسلط آقای رفسنجانی بر مباحث فقهی روشن شود. حتی از لحاظ ادبیات هم، ادبیات کلامی وی فاقد ادبیات مرسوم فضلا و طلاب علوم دینی است تا چه رسد به ادبیات علما و صاحب نظران فقه و حدیث. ضمن آنکه آقای رفسنجانی نه درس فقه و اصولی دارد که بر مبنای حضور در آن، میزان تسلط او بر مباحث فقهی آشکار گردد، نه اثر فقهی تاکنون از وی منتشر شده که با مطالعه آن، این سطح علمی دریافته شود.

مجلس فقهای برجسته

با مرور اسناد تاریخی، هیچ اثری از اخذ امتحان اجتهاد از آقای رفسنجانی در ادوار گذشته مجلس خبرگان یافت نمی شود. بعید نیست که به دلیل برخی ملاحظات در اوایل انقلاب، وی و یا برخی دیگر از کسانیکه در دوره های ابتدایی مجلس خبرگان حضور داشتند، از فیلتر تائید صلاحیت علمی، عبور نموده باشند. چنانچه خود وی در برخی از خاطراتش بر همین مضمون تاکید و اعلام نموده که شورای نگهبان در دوره دوم، بر ضرورت اخذ امتحان از کروبی تاکید نموده است. چنین موردی پیرامون، تائیدیه اجتهاد مجید انصاری نیز در دوره های گذشته به وقوع پیوسته و فقهای شورای نگهبان بر ضرورت امتحان دادن وی تاکید کرده بودند. برای همین است که در حالت فقدان دلیل موثر مبنی بر «اجتهاد» حتی در حد تجزی آقای رفسنجانی، راهی جز این باقی نمی ماند که فقهای عظام شورای محترم نگهبان قانون اساسی همچون سایر داوطلبین انتخابات مجلس فقاهتی خبرگان رهبری، از آقای رفسنجانی هم آزمونی برای احراز صلاحیت علمی وی اخذ شود. این پیشنهاد البته به معنای قطعیت عدم صلاحیت علمی وفقهی آقای رفسنجانی و قطعیت عدم اجتهاد وی نیست. چراکه ممکن است با برگزاری آزمون، اجتهاد وی برای فقهای شورای نگهبان به اثبات رسیده و وی بتواند از مرحله تائیدیه علمی و فقهی احراز صلاحیت ها بگذرد. اما سخن آنجاست وقتی که هیچ دلیل فقاهتی و محکمه پسندی از وجود صلاحیت علمی و فقهی آقای رفسنجانی برای حضور در جمع فقهای طراز اول خبرگان رهبری موجود نیست، راهی جز اخذ آزمون از وی برای تائید این مضمون متصور نیست.

حکایت سایر شروط باقی است

هرآنچه تابحال گفته شد همگی در زمینه میزان علمیت آقای رفسنجانی و احراز صلاحیت علمی وی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری است. اما واضح است که علاوه بر این شرط مهم، نامزد انتحابات مجلس خبرگان رهبری، همچون سایر انتخابات، باید از ویژگی های دیگری هم برخوردار بوده و این ویژگی ها از سوی فقهای شورای نگهبان، در وی احراز شود. به عبارت دیگر، مرحله تائید صلاحیت علمی تنها یک مرحله از تائیدات لازم است. مراحل دیگر، صلاحیت های دیگری است که به حکم حق الناس بودن رای مردم، باید وجود آن صلاحیت ها در نامزد ها احراز شود. بدیهی است که در این زمینه به خصوص با توجه به رفتار سیاسی به شدت مساله دار آقای رفسنجانی در فتنه 88 و بعد از آن، سخن های فراوانی داریم که ذکر آن را به شماره دیگر واگذار خواهیم نمود. ان شالله.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸۹
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
جواد م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۲ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴
۱۶
۲۹
تعابیر رهبر انقلاب در حکم تنفیذ هاشمی: دور اول ریاست جمهوری : عالمي مجاهد، فقيهي اسلام شناس
دور دوم : عالِمي متفكّر، سياستمداري هوشمند، فقيهي زمان شناس
اگر به هاشمی انتقاد داریم، که داریم، اینطوری نباید انتقاد کرد از عدالت دور شد
رهبری به او گفتند: علم، فقیه، اسلام شناس ... . عربی بلد نیست؟؟؟!!!
با این انتقادات ابکی هم هاشمی رو بزرگ کردیم و هم اونو هل دادیم به سمت اصلاح طلبها!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴
رهبر این تعابیرو درباره هاشمی بکار نبردن
رزمنده ولایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
در تایید نظر آقاجواد و گله از نوشتار سایتی که مدعی ارزشمداری است و بسیار تاسف و تاثر از شیوه ای که متاسفانه معمول بنی اسرالئیل قدیم بوده، نه حتی الان. ناشناس بی اطلاع امام خامنه ای عزیز بسیار بیش از اینها از این یار دیرین امام و حضرتشان تعریف کرده اند و شما نمی خواهید باور کنید چون هدف اصلی شما هاشمی نیست، کسی است که فعلا نمی توانید و انشاءاله هیچوقت نخواهید توانست او را تخریب کنید، اما فعلا انتقام از یاران امام و بیت معظم ایشان برایتان میسر شده، بشتابید و درنگ نکنید و کینه های خفته تان را بیدار کنید.،آیاآقای هاشمی قبل از اینکه در بدنه انقلاب و نظام نااهلان نفوذ موثر کنند، عضو خبرگان نبوده اند؟آیا ایشان زمانی که امام خامنه ای به رهبری برگزیده شدند، پیشنهاد دهنده واولین حامی ایشان در خبرگان نبودند؟ ایشان ایشان تنها کسی نیستند که امام راحل همیشه ودرشرایطی که دیگران و آن پیر تنگ نظر خصوصانمی توانستند امام را ببینند،امام آماده شنیدن هاشمی و واسطه برای برخی مدعیان امروز بوده اند، ایشان همیشه ضمن اظهارنظر خودشان تابع بی غل و غش ولایت بوده اند. دروغگویی ها بس است. ایشان بخاطر تالیف کتاب "سرگذشت فلسطین یاکارنامه سیاه استعمار"توسط مرحوم مصدق مورد تقدیر و تشویق قرار می گیرند و لابد این کتاب به ایشان وحی شده و ترجمه از متن اصلی عربی نبوده است.یا تفسر قرآن نیاز به عربی ندارد؟منتقدین هاشمی که من هم هستم، همه مورد احترامند،اما دشمنان کینه توز و دروغپرداز هاشمی، دشمن انقلاب و رهبرند و یا فریب خورده دشمنان این بزرگواران.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
رزمنده بی ولاییی پیامبر اسلام در مورد طلحه و زبیر و کسانی هم تعاریفی کرده بودند ولی این افراد دچار انحراف شد و خلافت را برای ۲۵ سال از حضرت امام علی‏(ع‏)‏ غصب کردند با این که جزو اصحاب پیامبر بودند و در جمل و صفین و نهروان مقابل حضرت امام علی‏(ع‏)‏ ایستادند به این علت امام خمینی گفت ملاک حال فعلی افراد است و حال هاشمی کاملا آشکار است و حمایت رسانه های ضدانقلاب و رسانه های غربی و آمریکایی واضح است و اینکه هاشمی اولین حامی و ... کاملا غلط است شاید هاشمی اولین و اصلی ترین حامی رهبری شورایی بودند چون خود هم در آن شریک بودند ولی سنگ اندازی ایشان در آن موضوع کاملا آشکار است و بحث دوران امام راحل کی باعث انتخاب منتظری بعنوان جانشین امام باوجود مخالفت امام شد کی در ماجرای مک فارلین برخلاف نظر امام عمل کرد کی باوجود مخالفت امام در مجلس مجمع عقلا برای پذیرش قطعنامه ۵۹۸ ایجاد کرد کی با اصرارش باعث باقی ماندن نخست وزیر موسوی‏ شد در حالی‏ امام گفتند اگر جنگ نبود دستور محاکمه موسوی را میدادند و در آخر کی جام زهر را به امام نوشاند و کذب بودن بحث مصدق هم نیازی به توضیح ندارد و تضاد و زاویه ۱۸۰ درجه ایشان هم با ولایت فقیه و خط امام و آرمانها و اهداف انقلاب کاملا آشکاراست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
در مستند #بعدازخمینی ۶ نکته ی جالبی بود در قسمتی مصاحبه‏ ای طارق عزیز وزیر خارجه عراق بعد از دیدار با رفسنجانی در دوره ریاست جمهوری رفسنجای بود که طارق عزیز اشاره کرده بود که حاج آقا برای ارتباط نیاز به مترجم داشته حال این سوأل پیش می آید که اگر حاج آقا مسلط به عربی بوده چه نیازی به مترجم داشته
عمار هرمزگان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
با سلام
توجه کنید که مقام معظم رهبری هیچگاه از لفظ آیت الله برای آقای هاشمی رفسنجانی استفاده نکردند و همیشه حجت الاسلام گفتند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۶ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴
۱۷
۳۹
سلام بر مظلوم سلام بر هاشمی
پاسخ
مادون قرمز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
مهم نیست دوستم. بذار هرچی میخوان بگن....
مهم اینه که آقای هاشمی اونقدر سرمایه داره که واسه آقا مهدی شون توی زندان یه کیسه پر از سکه بفرسته تا بین زندانیا تقسیم کنه و براش رای جمع کنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴
اشکم در اومد
خخخخ
بزار منم یگ چیز اضاف کنم جای دیگه خواستی نظر بدی آستینت پر تر باشه
سلام بر مهدی هاشمی مظلوم بیت المال
سلام بر فایزه خط نگهدار عاشورا
سلام بر پدر این دوتا با اون طرز تربیت کردنش!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۵ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
جوری نوشتی سلام بر مظلوم که اشکمون رو در آوردی ولی وقتی منظورتون رو فهمیدم از خنده اشکم در اومد و الان هم دارم از غصه اشک میریزم که واقعا امثال شما واقعا وجود دارین؟!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
لعنت خدا برثروت اندوزان بنی اسرائیلی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
۱۳
۳۷
رفسنجانی نزد مردم محبوبیت دارد و مخالفت شماها با او باعث محبوبیت بیشتر او می شود عربی ندانستن ویژگی اکثر حوزوی هاست اگر می توانید از فقهای مورد قبولتان امتحان بگیرید ببینید چه افتضاحی ببار می آید یک امتحان املا بگیرید
پاسخ
ممهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
اگر منظورتون مثل همیشه از اکثر کروبی و خاتمی و فریدون(روحانی) است بله ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
اینکه گفتی «عربی ندانستن ویژگی اکثر حوزوی هاست اگر می توانید از فقهای مورد قبولتان امتحان بگیرید ببینید چه افتضاحی ببار می آید یک امتحان املا بگیرید » با این تهمت به این همه آدم چجوری میخای ازشون حلالیت بگیری!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴
خخخ
اسکل طلبه سطح یک عربی بلده تو میگی ندانستنش بین طلاب رایجه
یکی از فقیهان ما آقای مصباحه . خواستی ببینی غلط املایی داره برو ده ها جلد کتابی که نوشتن رو مطالعه البته سمت کتاب آموزش فلسفه ایشون نرو چون بعید میدونم بتونی فهرستشم درست بخونی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
۸
۲۷
باسلام ازمدير محترم سايت خواهشمنديم يكبار خوب متن فوق را مطالعه كنند ما سايت 598 رابه سايتي كه واقعا معتدل است نه اعتدالي كه اين روزها لقلقه لسان است ميشناسيم عليرغم اينكه راه وروش شخص فوق الذكر راقبول ندارم ولي اينگونه نوشتن راهم قبول ندارم براي اينكه اين شخص رئس مجمع است وبالاخره يكي از مقامات است بازهم تاكيد ميكنم مشي وسلوك سياسي وي را اصلا قبول ندارم ولي قداست شكني راهم قبول ندارم بنابراين در بيان مطالب ولو برحق بايد مواظب بود با احترام م
پاسخ
مادون قرمز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
دوست من؛ در مورد موضوع صحبت نکردی. در اینجا توهینی نشد. حرف بر سر این است که ایشان از نظر فقهی در مرتبه آیت الله قرار دارند؟
مدارج حوزوی ایشان چطور؟
ابوالفضل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
۲۸
۱۰
هنوز نداریم جایی که رهبری به ایشان بلاتر از حجت الاسلام گفته باشد....
به همین خاطر باید رد صلاحییت شود.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
اشتباهي منفي زدم ببخشيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
منم سهوا مثبت زدم!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴
شما همون استاد ..........رو دارید یسه ببینید کی بین مردم محبوبیت داره آقایان ..........یا جناب آقای رفسنجانی کاسبی باز کردین
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
۱۸
۵
اینکه به ایشان میگویند ایت الله به خاطر احترام است مگر نه ایشان کجا و مقام ایت الله کجا . کارد جلادان کج است و ابروی دلدار کج هر دو خونریزند اما این کجا و ان کجا .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
۸
۲۳
چقدر عوامانه و سطحی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
وااااای چه قدر شما عمیقید؟!!!!
غرقمون کردی با این دریای معرفتی که بر این صفحه جاری کردی!!!
بابا ...عمییییق!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
۱۴
۳
در سالهاي اخير متاسفانه دادن عناوين علمي چون دكتر و ايت الله نيز براي مناسب ديگر بدون توجه به سازمان دانشگاهي و حوزوي باب شده است
پاسخ
ادریس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
مثلا دکتر احمدی نژاد / دکتر کوچک زاده و و و ...مگه نه ؟
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
نه شاید هم مثل آیت الله هاشمی و علامه فلانی و دکتر روحانی و مهندس فلانی و آیت الله فلانی و ...
مادون قرمز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
۱۲
۲۲
توپ در زمین شماست. شماها همون جماعتی هستین که هاشمی را به اینجا رساندید. هاشمی آنموقع که با نظام بود آیت الله نامیده شد.
اینکه گفته می شود شماها افراطی هستین، زیاد هم بیراه نمیگن.
اساس کار شما و بخش قابل توجهی از رفتارهای شما نشأت گرفته از عقل نیست بلکه صرفا احساسات انقلابی است.
رشد بادکنکی افراد بخاطر تمجیدهای غلو آمیز شماست.
فرقی نمیکند رفسنجانی باشد، یا احمدی نژاد ...
نتیجه اش هم معلوم است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۸ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴
احسنت این جریان نون به نرخ روز خور هستند شاگردان دکتر احمدی جون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
نكند خودت را در آينه ديده اي و ديگران به حساب آورده اي ؟!!!

هههههههههههه
جواد م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
۶
۵
تقوا و عدالت را رعایت کنید و نظری که دیروز گذاشتم رو حذف نکنید
این شیوه یک سایت اسلامی نیست
پاسخ
سرباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
۱۸
۵
مقصر 598 و مردم نیستند که هاشمی را آیت الله خطاب میکنند!
مقصر دوستان گرمابه نشین حوزوی بودند که هنوز هم از این فرد در مقابل نص صریح انتقادات رهبری از او ، دفاع میکنند!
مقصر مدیریت و طلاب مدارس علوم اسلامی است که مورد حمایت این فرد از کیسه ملت با بذل و بخشش حاتم طایی از بیت المال بودن ، هستند!
همان آقایون و خانمهایی که روزی برای سر به تن نبودن منتقدان هاشمی شعار : مخالف هاشمی مخالف رهبر است! مخالف رهبری مخالف پیغمبر است! سر میدانند.
مقصر آنانند که وقتی هاشمی تمام قد از مدیران فاسدش حمایت میکرد پرونده هایشان در دستگاه قضآ مختومه میشد و کسی بانگ بر نمی آورد!
بروید پرونده های گروه نفت بازرسی کل کشور طی دوران ریاست جمهوری این فرد فقط و فقط در بخش نفت را ببینید تا بدانید ریشه این همه بدبختی اقتصادی چطور پا گرفت!
مقصر آنانند که وقتی احمدی نژاد تیرش را به قلب هدف زد،بجای آنکه سنسور ضد فساد حضرات حساس شود، عربده کشی سیاسی راه انداختند که استوانه توخالی نظام! نباید مورد نقد قرار گیرد! حتما به زعم باطلشان " اسلام و نظام بخطر " می افتاد!
حالا بر ملت معلوم شد چرا احمدی نژاد داد زد این مرد پشت همه قضایاست.
آیا مهدی هاشمی و فائزه محکوم نشدند؟
آیا هاشمی علیه رهبری شمشیر را از رو نبست و از فتنه گران و فرزندان فتنه گر خود در مقابل حقانیت رهبری و نظام تمام قد دفاع نکرد؟
دیدید علیرغم اشتباهات احمدی نژاد، اما این حرکت بت شکنیش چگونه غوغا کرد و کوتای پنهان و زمانبندی شده را هوا کرد!
آری مقصر ما نیستیم...مقصر خواص بی بصیرتند که مبانی توحیدشان انقدر ضعیف است که نتوانسنتد حقیقت را ببینند اما ملت بی غش و بصیر دید و نسخه هاشمی را پیچیدند و امروز جزء نوچگان برای هاشمی تره خورد نمی کند و در هیچ محفل عمومی جرات عرض اندام ندارد!
چون ملت بیدار و از نفاق بیزارند.
این است حکایت کسی که در راس مجمع تشخیص مصلحتی است که همگان میدانند منش رهبری منش درس آموخته از مکتب رسول اکرم ص در مقابل امثال زیاد ابن ابیه ها است!
والسلام
پاسخ
فرشاد
ESTONIA
۱۵:۱۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
۶
۲۳
همه منتقدین هاشمی را جمع کنند انگشت کوچیکه هاشمی هم نمیشوند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
بله حرف درستي است
اما اگر از معني منتقدين . دزدان بيت المال منظور نظر باشد !!!
ههههههههههههههههههه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
۵
۱۷
واقعا دشمنی چه کارها که نمیکنه متاسفم برای این همه کوردلی و دنائت
پاسخ
نیما
ROMANIA
۲۲:۲۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
۳
۱۶
همین آقایی که خاطره ساز نامیدید فقط با یک خاطره برخی را تبدیل به ولی امر مسلمین نمود. شاید فراموش کرده اید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
عزیزم اتفاقا ایشون همون خاطره رو درست نقل کردند که اونم از روی اجبار بود وگرنه تو اجلاسیه مجلس خبرگان تمام تلاش خودشو کرد که نظر امام رو نگه اما وقتی فهمید که از کانال سید احمد آقا این خبر پخش شده مجبور شد اعتراف کنه تا مفتضح نشه...
برو بیشتر مطالعه کن و کمتر نظر بده تا بیشتر از ایناستهزاء نشی برادر...
montazer
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
۱۴
۳
حامیان هاشمی رفسنجانی اگه میدانید بگویید ایشون در کدام حوضه علمیه تحصیل کرده اند و اساتیدشون چه کسانی بوده اند‏?‏ هاشمی رفسنجانی نه مشروعیت دارد و نه مقبولیت . مشروعیت از خداوند عزوجل بواسطه پیامبر و اهل بیت در راستای شریعت و در زمان غیبت بواسطه ولی فقیه منتقل میشود که تضاد و مخالفت ایشان با ولی فقیه کاملا آشکار است نشان مصاحبه مهدی هاشمی در قبل از انتخابات ۸۴ با نشریه انگلیسی و قول تبدیل ولی فقیه به یک مقام تشریفاتی دادن درصورت انتخاب پدرش بعنوان رئیس جمهور و اعترافات ابطحی در فتنه ۸۸ که دلیل ورود هاشمی به فتنه را کینه از رهبرانقلاب عنوان میکند و زاویه ایشان با اسلام ناب محمدی با عقاید لیبرال و سکولار ایشان کاملا عیان است / اما مقبولیت که دو دوره ای که ایشان رئیس جمهور شدند مشارکت مردم بیش از ۵۴ درصد نبوده است و بعد از ریاست جمهوری در انتخابات مجلس ششم با ناکامی و عدم مقبولیت مردم رو برو شد و در انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ هم شکست خورد و در انتخابات ریاست خبرگان بعد از فوت آیت الله مهدوی کنی باز هم شکست خورد پس مقبولیت هم ندارند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴
عزیزم هنوز تو خوابی چشماتو باز کن
montazer
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
عزیزم فعلا انگار شما اید که هنوز خوابید بیدار شید البته کسی را که خودش رو به خواب زده نمی شود بیدار کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
حوضه ! غلطه مجیدجان بنویس «حوزه »
آفرین!
دیدی حالا بیسوادی عزیزم.
شهیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
۱۱
۳
اگر میخواهید هاشمی رفسنجانی رو بشناسید کتاب تماس دکتر حسن عباسی را دانلود و مطالعه کنید
پاسخ
رزمنده ولایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
این دکتر شما خیلی دکترند، از نوع همان دکترهایی که در نماز جمعه فرمودند که آمریکا و ... در بین مراجع هم آدم دارد!!!من هم معتقدم که شاید داشته باشد، اما گفتن چنین ادعایی از تریبون نماز جمعه می دانید چه لطمه ای برای دین و نظام و... است؟این است فهم آقایانی که مرشد امثال شما هستند!!!!لطفا آدرس "عالیجناب سرخپوش"را بدهید!خجالت نکشید. اصولگرایان تندرو و اصلاح طلبان تندرو هر دو بازیچه دشمنان نظام و کشور و دینند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
اگر شما توان پاسخ داشتید بجای توهین و کنایه به اساتیدی که شخصیت شان و تفکرشان آنان را بعنوان عمار انقلاب رسانده پاسخ میدادید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
مگر دروغ گفته است
وقتي شيطان كه يكي از عالمترين موجودات جهان است و به قول روايات يك ميليون سال خداوند را عبادت كرده است به چنين زباله اي تبديل شده است
آنوقت گفتن اين كه مراجع اسمي . ممكن است از عوامل آمريكا باشند براي تو . خيلي ثقيل است ؟!!!
بابا برو و كمي مغزت را درمان كن !!!

ههههههههههههههههههههه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۳ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
ولی دکترهای شما خیلی دکترترند مانند عبدالکریم سروش که یکی از افتضاحاتش حمایت از ازدواج محارم و یا اکبرگنجی که وجود حضرت آقا امام زمان‏(عج‏)‏ را رد میکند و ... اینان دکترهای شما رزمنده به اسم ولایی
پیرو ولایت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
۱۴
۵
هاشمی رفسنجانی فقط در پی مقام و قدرت و ثروت است و میشود او را با طلحه و زبیر قیاس کرد که بخاطر ثروت و مقام به ولایت پشت کردند و فرزندانش مانند عبدالله بن زبیر هستند و او بجای هدایت آنها از اقدامات فتنه گرانه آنها حمایت میکند اقدامات فرزندانش در فتنه ۸۸ تا فساد اقتصادی م . ه و خود نیز برای آنها فیلم وداع درست میکند و در فتنه ۸۸ نیز نقش محوری را به عهده میگرید و اکنون نیز با رهبریت شورایی (شورای عمر‏)‏ دنبال سهمی از مقام رهبریست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
۱۴
۵
متاسفانه حامیان هاشمی رفسنجانی تماما افراد ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه و لیبرال و سکولار و لائیک و ضد اسلام و غرب زده و انگلوفیل و دوستداران آمریکا هستند.
پاسخ
منتظر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
۱۴
۵
کسانی که به سوابق هاشمی اشاره میکنند بدانند که پیامبر اسلام‏(ص‏)‏ هم درباره زبیر بن عوام احادیث و نکات مثبتی را مطرح کردند ولی او دچار انحراف شد و در جنگ جمل در مقابل امیرالمومنین‏(ع‏)‏ قرار گرفت و جهنمی گشت
پاسخ
رزمنده ولایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
منتظر خان، "جنگ جمل"یعنی اهل جمل در مقابل امام معصوم شمشیر کشیدند، اما این مرد که شما از او کینه به دل دارید، در کنار رهبر بوده و خواهد بود.ایشان دوست دانای رهبرند، نه دشمن دوست نمای دانا و دوست نادان که با ادعای دوستی دشمنی می کنند.ضمنا بدانید که اگر پیرو امام علی هستید، آن امام حق بر جنازه همین دشمن هم بی احترامی نکرد و به قاتلش وعده جهنم داد.برخی اوقات حق آنقدر پیچیده است که فهم امثال من وشما از درک آن عاجز می شود.لطفا بیشتر شنونده باشد، منطقتان ضعیف است.
منتظر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
اولا فتنه۸۸ چیزی از جمل کم نداشت فتنه جمل محدوده اش بصره بود و فتنه۸۸ تمام ایران و میدان جنگش خیابان های تهران که کسانی که دستشان از قدرت کوتاه شده بود بدنبال انتقام بودند مانند طلحه و زبیرکه در طمع قدرت با امیرالمومنین بیعت کردند و اولین افرادی بودند که بیعت کردند ولی وقتی دیدند خبری از حکومت نیست به بهانه دروغین خون عثمان شوریدند مانند کسانی به با ادعای دروغین تقلب شورش و آشوب به راه انداختند و موضع هاشمی که شترسوار این فتنه بود و تضاد آن با رهبر انقلاب و خط انقلاب کاملا آشکار است برای مثال نامه بی سلام و سرکشاده به رهبر انقلاب و یا خطبه های آن نمازجمعه تاریخی و آن سخنان که در خود چیزی جز تایید تقلب و محکومیت نظام نداشت و نماز مقلدین حاج آقا با کفش و بصورت مختلط و بی حجاب لازم و یا میدان داری فرزندانش در فتنه و هدایت رسانه ای و تحریک غرب به تحریم ایران و دادن گرا برای تحریم ها هاشمی در مقابل بود و آخرین نمونه اعترافات ابطحی و این که با وجود منع رهبری مبنی بر عدم افراطی و تندرو خواند نیروهای انقلابی و حزب اللهی در پازل آمریکا قدم میگذارید میزان ولایت پذیری شمارا نشان میدهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
راستي ؟!!!
پس آن نامه بدون سلامش هم از دانائيش بود ؟!!!

هههههههههههههههه
با ولایت تا شهادت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
رزمنده ولایی تو که اعتراف میکنی فهمت ضعیف است اصلا چرا نظر میدی درضمن ما هیچ توهینی به حاج آقای شما نکردیم در حالی که طیف حاج آقای شما خیلی توهین به شخصیت های مورد احترام ما کردند و بالاتر از همه امام خامنه ای و کسانی اولین توهین را به ایشان کردند که به او لقب عالیجناب سرخ پوش و ... که نمی شود بیان کرد دادند و حالا جزو حامیان اویند و با او در صف قراردارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
حضرت امام علی‏(ع‏)‏ نه تنها به جنازه زبیر که به جنازه عمربن عبدوی کافرهم بی حرمتی نکرد و ما هم بی احترامی نخواهیم کرد و اینکه حضرت وعده جهنم به قاتل و مقتول داد ولی قاتل را قصاص نکرد چون خون زبیر مباح بود ولی چون قاتل از منافقان بود و به نیت پاداش گرفتن از حضرت این اقدام را کرده بود حضرت وعده آتش داد نه چون قاتل زبیر بود و بعدها قاتل جزو خوارج گشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴
۳
۱۰
598 ! نمیخای این مطلب رو که با شک و کمان نوشتید (نه یقین)، بردارید. رقیب و عتید نوشتند ها !!!
پاسخ
انقلاب پایدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴
۱۳
۴
پاسخ به نیما : این نظر شما نشان دهنده اوج بی اطلایی شماست اولا به این دلیل به اوشون حاج خاطره میگویند که با خاطراتی که جز خودت کسی دیگه اطلاع ندارد و یا اگر هم کسی دیگه ای باشد فوت کرده و هیچ سندی نداری را در مواقع نیاز به نفع خود بیان میکند که انسان را یاد خلیفه اول می اندازد و یا خواب هایی میبیند بس عجیب دوما این که گفتید حاج خاطره رهبر انقلاب را رهبر کرده کاملا غلط و دروغ است میتوانید برای اطلاع مستند #بعدازخمینی ۳ را مشاهده کرده و یا مقالات را در این باب مطالعه کنید که در این سایت هم موجود است. ولی بطور خلاصه هاشمی دنبال رهبری شورایی چون تنها راه سهیم شدنش از مقام رهبری رهبریت شورایی بود و این تنها خاطره او نبود بلکه کسان دیگری هم مطالبی را در زمینه موافقت امام با رهبریت رهبری را بیان کردند مانند حاج سیداحمدخمینی و ... و رفسنجانی با اصرار نمایندگان خبرگان مجبور به بیان خاطره که شاهدهای دیگری نیز داشته پشت تریبون شد و حتی اگر هیچ کدام از این خاطرات که فقط از رفسنجانی نبود گفته نمی شد رهبر انقلاب باز به عنوان رهبر انتخاب میشدند چون بعد از رای نیاوردن رهبریت شورایی تنها دو نفر برای رهبریت فردی مورد توجه بودند که آیت الله مشکینی و آیت الله خامنه ای بودند و بعد از رای نیاوردن آیت الله مشکینی رهبر انقلاب باقی ماندند پس اگر آن یکدانه خاطره دقیقه ۹۹ هاشمی از بین دیگر روایات نبود باز هم رهبرانقلاب رهبر می بودند. 
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
"یک بار اما مرحوم آیت الله مجتهدی خاطره ای جالب از شهید حکیم را جلوی خود آن مرحوم برای طلبه ها تعریف کرد."این تیتر سایت598 است. منبع خبر و راوی هر دومرحوم شده اند. تندروهای مدعی اصولگرایی یا خواب می بینند و یا نقل می کنند از منابعی که در دل خاک هستند، آن هم برای رد یا اثبات یک ادعایی که شواهد موجود معمول در تایید آنهاست. واقعا غفلت چقدر؟یا تغافل چقدر؟آقای هاشمی خاطراتی را مرتبا نوشته اند، نه برای رد بوده و نه برای اثبات چیزی، در خاطرات دایشان هم متوفی و هم در قید حیات زیادند، اما جایی به دشنان قسم خورده ایشان برمی خورد و آنها با استناد به نقل قول از اموات و نقل قول رویای خود از بزرگان!!!در رد و اثبات حرف می زنند. از مریدان هاله نور، معجزه هزاره سوم، اطاعت از ... اطاعت از خداست و ...بیش از این انتظاری نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۶ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴
۸
۱
روز هفتم اسفند ملت بصیر ایران قضیه را ختم خواهد کرد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴
۸
۳
بدرود رفسنجانی عاقبت از گندم ری نخواهی خورد
پاسخ
یاعلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴
۷
۳
کسانی که به رئیس مجمع تشخیص مصلحت بودن ایشان اشاره میکنند بدانند این امر از روی مصلحت است چون نگه داشتن برخی افراد با وجود هزینه زا بودن آنها هزینه و خطراش از دفع آنها کمتر است مانند امیرالمومنین که بلافاصله معاویه را عزل کرد ولی اشعث بن قیس را در حکومت آذربایجان ابقا کرد و جزو فرماندهان سپاه امیر بود با اینکه جزو سران خوارج و شریک در بشهادت رساندن امیرالمومنین.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۴
کاملا درست است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
اصلا مجمع تشخیص مصلحت را جهت حفظ مصلحت نظام آفریده اند...
انشا الله که دوستان جواب معمای ریاست برخی را بر کرسی مجمع بفهمند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴
۳
۷
به نظر بنده این سایت همون کاری رو میکنه که ریس جمهور قبلی کرد با شانتاز خبری داره ذهن ملتو درگیر میکنه و اگر صادقین و انتخاب مردم رو قبول دارین بزارین مردم خوشون انتخاب کنند نه انتصاب بشن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
راستي ؟!

پس چرا دولت اجازه نداد كه اسامي نمايندگان مخالفش مانند آقاي رسايي و كوچك زاده و ..... به شوراي نگهبان برسد و با گفتن اين كه ما مخالف آنانيم . آن را رد صلاحيت كرد ؟!!

پس فهميديد كه همه گفته هاي شما . ترهات بي پايه و باطل و دروغ و چرند است ؟!!!
هههههههههههههههه
تندرو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴
۴
۱
موقعی که اقایون خودشونو صاحب این انقلاب میدونند به اسم انقلابیون اقا زاده هاشون هر کاری میکنن از ریز درشت که اگه یه ادم عادی اونو انجام بده سرش بالای داره و به اسم امام و فکر امام و فکر مردم توهین میکنند و هزار واقعیت دیگه حالا ایت الله بودن و علامه شدن و اجازه اجتهاد که چیزی نیست.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
۲
۶
از موجودات بي‌دين و بي‌انصافي چون شما جز دشمني با امام خامنه‌اي - كه در اين مطلب باريده‌ايد- انتظار ديگري نيست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
ببينم
باز افكار شيشه اي ات كه در سال 88 . عدد 25 را كوچكتر از عدد 13 مي دانست . غليان كرده است و نمي داني چه ميگويي ؟!!

اي لعنت خدا بر شيشه اي و شيشه كش و مفسداتي پيرو توهمات شيشه گرايانه باد !

هههههههههههههههههههههه
انقلابی اصولگرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
۵
۰
متاسفانه کسانی که برای معتدل و اعتدالی نشان دادن خود میگویند اصولگرایان افراطی و اصلاح طلبان افراطی و همیشه آماج حملاتشان را به سوی اصولگرایان به گفته خودشان افراطی گرفته و آنها را میکوبند و هیچ گاه خبری از اصلاح طلبان افراطی نیست از منظر اینان به اصطلاح اعتدالیون که هم پوشانی زیادی نیز با معیارهای آمریکا دارد کسانی هستند که مرگ بر آمریکا میگویند و دنبال جنگ و نابودی اسرائیل هستند و الان در سوریه و عراق درحال جهاد هستند کسانی که مخالف فساد و بی دینی اند و دنبال تحقق آرمان های انقلاب و مخالف رابطه باشیطان بزرگ و مخالف برجام اولا اینان برای معتدل نشان دادن خود نیاز به دو طیف افراطی و تفریطی دارند تا در وسط معتدل شودند در حالی که میان دو طیف افراطی نیز افراطی خواهد بود و اصطلاح اصلاح طلبان افراطی هم فقط برای تعارف است و هجمه اینان بسوی اصولگرایان انقلابی یا بقول خودشان افراطی است هیچ مرزی میان اصلاح طلبان نیست تمامشان مورد حمایت غربند و افکار تمامشان لیبرال است همشان یا موافق فتنه۸۸ و مجلس ششم و فتنه۷۸ اند یا نظری ندارند و مخالف نیستند پس تمامشان افراطی اند و اصولگرایان تقلبی و تفریطی یا بقول خودشان اعتدالی که جریانی نفوذی و انحرافی است کسانی که ساکتان فتنه ۸۸ بودند و بجای حفظ نظام دنبال حفظ قدرتشان بودند و کسانی که بگفته اصلاح طلبان کمر دولت دهم را شکستند و حامیدولت روحانی اند و نزدیک به اصلاح طلبان و حامی برجام و تصویب آن در بیست دقیقه و موافق رابطه با آمریکا هستند که عدول کردها از انقلابند در حقیقت اعتدال حقیقی اعتدال نیروهای اصولگرای انقلابی و حزب اللهی است متاسفانه از دید عده ای عماریاسر و مالک اشتر افراطی و تندرو اند و ابن عباس و ابوموسی اشعری معتدل اند و رهبرانقلاب افراطی و تندرو خواندن نیرو های انقلابی و حزب اللهی را محکوم کرده اند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
۱
۵
شما اول بفرمایید "مباحثگی " که در متن مطلب خود آوردید کلمه عربی است یا فارسی و منبع ساخت چنین کلمه ای را ذکر کنید.
البته میدانم انقدر مردانگی ندارید که این را منتشر کنید
پاسخ
ناشناس
-
۱۳:۳۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
۲
۵
آقای منتظر montazer هیچ یک از مجتهدان در حوضه درس نخوانده اند در حوزه درس خوانده اند در هیچ کجای عالم حوضه علمیه وجود ندارد ولی ایشان شاگرد امام و در حوزه علمیه قم درس خوانده اند به قول فردوس افتادادبت صفر تو ونویسنده اصل این نوشتار سخیف دیکته ات هم صفر
پاسخ
montazer
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
آقا معلم حوضه نه حوزه اگه شما برید غلط های رفسنجانی رو بگیرید ده ها جلد کتاب میتونید بنویسید درضمن امام خمینی‏(ره‏)‏ قبل از تبعید در سال ۴۲ فقط درس خارج فقه را تدریس میکردند و یک طلبه برای ملا شدن باید ده ها کتاب و ده ها درس پایه حوزه رو فرا بگیرد که درس خارج فقه فقط یکی از این دروس است شما که میدونید بقیه اساتید ایشون را نام ببرید و درضمن بگید تحصیلات ایشان در چه سطحی بوده و در کدام سطح قرار دارند؟
هادي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
۱
۳
حداوند انشاالله شما دشمنان خميني كبير(ره) و امام خامنه‌اي را هرچه زودتر رسوا و خار نمايد.
پاسخ
هادي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
۱
۳
حداوند انشاالله شما دشمنان كينه توز خميني كبير(ره) و امام خامنه‌اي را هرچه زودتر رسوا و خار نمايد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
منظور از دشمنان امام خمینی (ره‏)‏ و امام خامنه ای کسایی‏ اند که جام زهر را به امام راحل نوشاندن و فتنه ۸۸ را به پا کردند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
۱
۴
کوثر را با ضم خواندن غلط نیست بلکه عرب اینطور تلفظ می کند و این قاعده در زبان عرب است که واو ساکن ماقبل مفتوح به ضم هم تلفظ میشود مثل"یوم"و "لو" و... و همچنین است یای ساکن ماقبل مفتوح به صورت کسره فارسی تلفظ میشه!!! با بیان این نویسنده عالم مجتهد شناس تمام نماز های مراجع باطله چون یوم را با ضمه تلفظ می کنند
حداقل اشکال میکنی بفهم و اشکال کن آقای مجتهد شناس!!!
لفطفا نظر منو بذارید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
طرفدارای حاج آقا حاضرند برای حمایت از ایشان قرآن را نیز تحریف کنند شما برو ببین در قرآن اعراب گذاری کاف کوثر فتحه است نه ضمه و لطفا قاریان و مراجعی را که ادعا میکنید نام ببرید شما کافی برید ببینید پیش نماز مسجدتون چگونه تلفظ میکند
ابوالفضل
ROMANIA
۰۹:۴۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
۲
۶
خون دل ها که پیر جماران از این جماعت متعصب و جاهل خورده است!
امام صادق (ع): دو گروه کمرم را شکستند، عالم فاسد و جاهل مقدس مآب.
دوستان متعصب و جاهل، تا کم میاورند شبیه سازی تاریخی و رجوع به آقایان طلحه و زبیر میکنند. اندکی با تفکر و بدور از حب و بغض بحث کنیم بهتر است. در ضمن، علیکم بالانصاف.
درود بر یار دیرین امام (ره)، آیت الله هاشمی رفسنجانی عزیز.
پاسخ
با ولایت تا شهادت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
اولا خواص فاسد خون به دل امام کردند نه امت حزب الله ‏ دوم حدیثی که از معصوم‏(ع
‏)‏ نقل کردید هیچ ارتباطی با توضیحتان نداشت و بیشتر شامل حال حاج آقاتون میشود سوم امام علی‏(ع‏)‏ فرمودند؛ عبرت ها چه فراوان و عبرت پذیرها چه اندکند. خداوند هم در قرآن سرنوشت اقوام گذشته را همچون عاد و ثمود و افرادی مانند فرعون و قارون و سامری را آورده و پیامبر‏(ص‏‏)‏ هم برخی را به سامری و دجال تشبیه کرده اند.
ابوالفضل
RUSSIAN FEDERATION
۲۱:۰۵ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
برادر "با ولایت تا شهادت" شما فرمودید که خداوند در قرآن برای عبرت مثال تاریخی آورده و مقایسه کرده. آیا ما جای خداوند هستیم؟ البته ممکنه یکسری به جایی برسند که ادعای خدایی هم بکنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
هاشمی حجت الاسلام است و ملاک حال فعلی افراد است .
با ولایت تا شهادت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
برادر ابوالفضل از روسیه شما اگه بیشتر دقت میکردین بهتر بود خداوند ما را به تفکر و تأمل در مورد امت های گذشته و تاریخ برای عبرت گرفتن فرا خوانده با این منطق شما تمام مورخین ادعای خدایی کردن‏!‏‏!‏‏!‏ و بهتر بودن ادامه متن رو می خوندین و اینکه الگوی ما پیامبر و معصومین هستند
ناشناس
ROMANIA
۱۱:۲۴ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
۱
۵
درود بر رزمنده ولایی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
برادر نیما و ابوالفضل و ناشناس پرچمت زود لو میدتون که هرسه تاتون یکی هستید
ابوالفضل
RUSSIAN FEDERATION
۲۱:۰۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
بنده هیچ نسبتی با اقای نیما و ناشناس مورد نظر ندارم. از نکته سنجی شما بسیار خوشم اومد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
۴
۰
مرگ بر ضد ولایت فقیه‏ مرگ بر منافقین و کفار مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس مرگ بر آل سعود
پاسخ
یه ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
۰
۳
متاسفم برای همه تون!
بدبختی ما از همین عرب وعربی بلدهاست
همون بهتر که عربی بلد نباشه
پاسخ
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
از افراط وتفریط باید پرهیز کرد ملاک شناخت انسان ها از کلام امام علی(ع) :باید نگاه کرد دوستان وموافقین افراد چه کسانی هستند مخالفین هاشمی تا سال 84 آمریکایی ها وصهیونست ومعاندین انقلاب بودند ولی متاسفانه الان مدافع ایشان هستند باید به خدا پناه برد خیلی ها ادعا کردن ولی منحرف شدند
پاسخ
جهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
شاید این حکایت برای نویسنده ی این مقاله خوب باشد.
ابو علی بن سینا هنوز به سن بیست سال نرسیده بود كه علوم زمان خود را فرا گرفت و در علوم الهی و طبیعی و ریاضی و دینی زمان خود سر آمد عصر شد. روزی به مجلس درس ابو علی بن مسكویه،دانشمند معروف آن زمان ، حاضر شد. با كمال غرور گردویی را به جلوی ابن مسكویه افكند و گفت: مساحت سطح این را تعیین كن. ابن مسكویه جزوه هایی از یك كتاب كه در علم اخلاق و تربیت نوشته بود(كتاب طهارت الاعراق)، به جلوی ابن سینا گذاشت و گفت: تو نخست اخلاق خود را اصلاح كن تا من مساحت سطح گردو را تعیین كنم،تو به اصلاح اخلاق خود محتاجتری از من به تعیین مساحت سطح گردو. بوعلی از این گفتار شرمسار شد و این جمله راهنمای اخلاقی او در همه عمرش قرار گرفت.
پاسخ
سوسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
احسنت. زبان عربی را به چ کار. تو را بیشتر نیاز به اخلاق است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها